h1

prima zi de lupta.

February 28, 2010

Traiesc intr-o societate care m-a format. Careia ar fi trebuit sa ii fiu recunoscatoare. Dar nu pot fi. Mi s-au ascuns lucruri. Am fost mintita. Mi s-a spus ce trebuie sa fiu de mic copila, cand ma jucam cu papusile. Va trebui sa fiu mama si sotie. Sa fac torturi si prajituri. Sa fac curat in casa. Sa hranesc bebelusi.

Parea idilic sa fii femeie, sa cresti mare si sa devii toate acelea. Mult timp singura mea amintire despre libertate a fost sa ma trezesc dimineata, sa fiu singura acasa si sa deschid fereastra sa scutur cearsaful.  Era gestul suprem prin care demonstram ca sunt stapana pe casa. Imi placea.

Acum am crescut si scuturatul cearsafului nu imi mai da nici o putere. Vreau mai mult.  Si din acest punct imi incep lupta. Nu mai folosesc fereastra pentru a scutura prosoape, ci pentru a evada.

7 comments

  1. draga mea, sunt aşa de bucuroasă că ai deschis blogul ăsta, este aşa de frumos, aşa de curat, aşa de tânăr, ca o zi din primăvara care abia a inceput.

    il citesc cu mare drag.

    vroiam numai sa iti spun, iubito, că deşi trăim in societatea asta multifaţetal dezvolată, mie mi se pare ca suntem tradiţionalişti. prietenele mele gătesc pentru prietenii lor. le spală hainele. şi cand au copii, după 30 de ani, tot ele duc greul.

    ştiu ca ai mai auzit asta.

    ştiu că nu este ceva nou.

    ştiu ca este ceva ce se vede zilnic.

    dar e fascinant să rămâi tot acolo deşi ai 100 de alte posibilităţi.

    poate reluăm discutia de ultima data de cand am lăsat-o, acolo, in gara lipscani.


  2. tonul de lupta fuga si alte chestii mi se pare total nepotrivt pentru o militanta a egalitatii. Cu cine te lupti si de cine fugi?


  3. Nu militez pentru egalitate, ci impotriva etichetelor si a stereotipurilor. Eu daca e sa militez (nu prea imi place cuvantul, e agresiv) militez pentru individ si libertate. Doar ca libertatea si treaba cu individul la femei se opreste undeva pe drum, spre deosebire de cele ale unui barbat.


  4. In ce tara se intampla asta ca la noi in tara eu am vazut asemenea discriminare.


  5. nu, in românia femeile sunt tratate minunat, mai ales in breaza, unde gospodina face varză călită şi bărbatu o bate mai des decât o fute.


  6. :)) cam asta voiam sa spun si eu, beibi!


  7. asa da, ii stiu pe aia din breaza sunt calare pe bloguri la prima ora =)).



Leave a Reply

